...

FAQ

Czy można automatycznie generować podzlecenia?

Tak

W jaki sposób automatycznie wygenerować podzlecenie do zlecenia głównego ?


Automatyczne generowanie podzleceń możliwe jest jedynie z użyciem planu. Jeżeli składnik BOM w karcie technologicznej ma wskazaną technologię to po rozpisaniu struktury na planie automatycznie wygenerowane zostanie podzlecenie

Jak zmienić typ zlecenia, które tworzy się z karty?

Ustawienia -> ustawienia główne ->technologia -> „Typ zlecenia generowany z poziomu karty” – tu wybiera się zlecenie które ma być tworzone z karty.

Czy generując zlecenie z karty można wybrać jaki typ zlecenia ma być utworzony ?

Nie – należy zmienić w ustawieniach typ zlecenia generowany z karty i ponownie wygenerować zlecenie z karty nowym typem.

Czy karta technologiczna musi zawierać operacje/marszrutę ?

Tak, jeżeli jest włączone harmonogramowanie.

Z jakiego dokumentu pobierane są ceny przy aktualizacja cen na karcie technologicznej ?

Do aktualizacji ceny surowca na karcie technologicznej pobierana jest cena z dokumentów przyjęcia surowca na magazyn a dokładniej z ostatniego dokumentu przyjęcia. Jeżeli w danym dniu było kilka przyjęć z różnymi cenami to cena pobrana będzie z pierwszej dostawy w tym dniu.

Czy można do planu przypisać więcej niż jedno zamówienie obce ?

Nie

Czy można na liście zamówień do planu wyświetlić określony typ zlecenia ?

Tak, do każdego typu planu można przypisać typ zamówienia obcego.

Czy mogę w pozycji z zamówienia na planie produkcyjnym zwiększyć ilość?

Tak, jednak jeśli dodatkowa ilość nie ma być powiązana z zamówieniem należy wybrać opcję dodaj ze słownika i w kolejnym wierszu uzupełnić pozostałą ilość. W efekcie zlecenie powstanie na łączną sumę ale będzie zawierać informację o sztukach do zamówienia i sztukach na magazyn.

Dlaczego na Panelu meldunkowym w SERP 2020.5 widzę wszystkie bazy?

W Panelu meldunkowym prezentowane są bazy, które mają status "Aktualna" w module Administracja.

Problem z prezentacją dokumentów magazynowych na zakładce magazyn. Dokumenty zostały usunięte w HM a na zleceniu niestety została informacja. Jest jakaś możliwość by to usunąć?

Nie należy usuwać dokumentów z modułu handlu. Takie dokumenty należy skorygować z poziomu PZF. Należy włączyć procedury które blokują modyfikację, usuwanie oraz anulowanie dokumentów. Jeśli jednak jest już taka sytuacja to po wcześniejszym wykonaniu kopii bezpieczeństwa należy usunąć w SMS odpowiednie rekordy aby wyprostować tą sytuację.

Zostały zatwierdzone błędne plany i zlecenia do nich i jest potrzeba by je pousuwać, co można zrobić ?

Zatwierdzonych planów nie można usunąć, zlecenia należy anulować.

Czy istnieje możliwość zmiany formatu liczb w kolumnie Cena/Wartość podobnie jak jest np. w kolumnie Ilość?

Wyświetlana wartość jest zaokrąglana do 2 miejsc natomiast, w bazie danych informacja przechowywana jest z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.

Czy moduł Zarządzanie Produkcją uwzględnia korekty dokumentów przyjęcia surowców ?

Tak, moduł Symfonia zarządzanie produkcją uwzględnia korekty dokumentów magazynowych przy pobieraniu cen do karty oraz przy zamykaniu zleceń ( np. gdy kalkulacja wg cen zakupu ) . Jeżeli zlecenie jest już zamknięte to powstanie KWM , a nowa cena surowca (po korekcie) nie będzie miała wpływu na cenę przyjęcia produktu.

Czym się różni czas nominalny od czasu planowanego operacji ?

Czas nominalny to czas planowany w odniesieniu do ilości wyprodukowanej (przyjętej). Czas planowany to czas planowany w odniesieniu do ilości zleconej.

Czy mogę w pozycji z zamówienia w planie zwiększyć ilość?

Tak, jednak jeśli dodatkowa ilość nie ma być powiązana z zamówieniem należy wybrać opcję dodaj ze słownika i w kolejnym wierszu uzupełnić pozostałą ilość. W efekcie zlecenie powstanie na łączną sumę ale będzie zawierac infomację o sztukach do zamówienia i sztukach na magazyn.

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.