FAQ
Czy można automatycznie generować podzlecenia?
Tak
W jaki sposób automatycznie wygenerować podzlecenie do zlecenia głównego ?
Automatyczne generowanie podzleceń możliwe jest jedynie z użyciem planu. Jeżeli składnik BOM w karcie technologicznej ma wskazaną technologię to po rozpisaniu struktury na planie automatycznie wygenerowane zostanie podzlecenie
Jak zmienić typ zlecenia, które tworzy się z karty?
Ustawienia -> ustawienia główne ->technologia -> „Typ zlecenia generowany z poziomu karty” – tu wybiera się zlecenie które ma być tworzone z karty.
Czy generując zlecenie z karty można wybrać jaki typ zlecenia ma być utworzony ?
Nie – należy zmienić w ustawieniach typ zlecenia generowany z karty i ponownie wygenerować zlecenie z karty nowym typem.
Czy karta technologiczna musi zawierać operacje/marszrutę ?
Tak, jeżeli jest włączone harmonogramowanie.
Z jakiego dokumentu pobierane są ceny przy aktualizacja cen na karcie technologicznej ?
Do aktualizacji ceny surowca na karcie technologicznej pobierana jest cena z dokumentów przyjęcia surowca na magazyn a dokładniej z ostatniego dokumentu przyjęcia. Jeżeli w danym dniu było kilka przyjęć z różnymi cenami to cena pobrana będzie z pierwszej dostawy w tym dniu.
Czy można do planu przypisać więcej niż jedno zamówienie obce ?
Nie
Czy można na liście zamówień do planu wyświetlić określony typ zlecenia ?
Tak, do każdego typu planu można przypisać typ zamówienia obcego.
Czy mogę w pozycji z zamówienia na planie produkcyjnym zwiększyć ilość?
Tak, jednak jeśli dodatkowa ilość nie ma być powiązana z zamówieniem należy wybrać opcję dodaj ze słownika i w kolejnym wierszu uzupełnić pozostałą ilość. W efekcie zlecenie powstanie na łączną sumę ale będzie zawierać informację o sztukach do zamówienia i sztukach na magazyn.
Dlaczego na Panelu meldunkowym w SERP 2020.5 widzę wszystkie bazy?
W Panelu meldunkowym prezentowane są bazy, które mają status "Aktualna" w module Administracja.
Problem z prezentacją dokumentów magazynowych na zakładce magazyn. Dokumenty zostały usunięte w HM a na zleceniu niestety została informacja. Jest jakaś możliwość by to usunąć?
Nie należy usuwać dokumentów z modułu handlu. Takie dokumenty należy skorygować z poziomu PZF. Należy włączyć procedury które blokują modyfikację, usuwanie oraz anulowanie dokumentów. Jeśli jednak jest już taka sytuacja to po wcześniejszym wykonaniu kopii bezpieczeństwa należy usunąć w SMS odpowiednie rekordy aby wyprostować tą sytuację.
Zostały zatwierdzone błędne plany i zlecenia do nich i jest potrzeba by je pousuwać, co można zrobić ?
Zatwierdzonych planów nie można usunąć, zlecenia należy anulować.
Czy istnieje możliwość zmiany formatu liczb w kolumnie Cena/Wartość podobnie jak jest np. w kolumnie Ilość?
Wyświetlana wartość jest zaokrąglana do 2 miejsc natomiast, w bazie danych informacja przechowywana jest z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.
Czy moduł Zarządzanie Produkcją uwzględnia korekty dokumentów przyjęcia surowców ?
Tak, moduł Symfonia zarządzanie produkcją uwzględnia korekty dokumentów magazynowych przy pobieraniu cen do karty oraz przy zamykaniu zleceń ( np. gdy kalkulacja wg cen zakupu ) . Jeżeli zlecenie jest już zamknięte to powstanie KWM , a nowa cena surowca (po korekcie) nie będzie miała wpływu na cenę przyjęcia produktu.
Czym się różni czas nominalny od czasu planowanego operacji ?
Czas nominalny to czas planowany w odniesieniu do ilości wyprodukowanej (przyjętej). Czas planowany to czas planowany w odniesieniu do ilości zleconej.
Czy mogę w pozycji z zamówienia w planie zwiększyć ilość?
Tak, jednak jeśli dodatkowa ilość nie ma być powiązana z zamówieniem należy wybrać opcję dodaj ze słownika i w kolejnym wierszu uzupełnić pozostałą ilość. W efekcie zlecenie powstanie na łączną sumę ale będzie zawierac infomację o sztukach do zamówienia i sztukach na magazyn.